Priešmenstruacinis sindromas (PMS)

Dažnai priešmenstruacinis sindromas (PMS) yra pašiepiamas arba į tai nekreipiama dėmesio. Tačiau tai yra simptomų kompleksas, susijęs su jūsų menstruaciniu ciklu. Priešmenstruacinio sindromo simptomai gali būti fiziniai, emociniai ir elgesio. Šiuos požymius sukelia hormonų kaita jūsų organizme po ovuliacijos ir prieš menstruacijų pradžią. Priešmenstruacinis sindromas yra labai dažnas reiškinys, kurį patiria trys moterys iš keturių. Priešmenstruacinio sindromo simptomai pasireiškia savaitę ar dvi prieš mėnesines ir išnyksta per pirmąsias menstruacijų dienas.

Daugiau nei šimtas simptomų yra priskiriami priešmenstruaciniam sindromui. Jūs galite jausti šiuos elgesio ir emocinius simptomus – dirglumas, nerimas, depresija, padidėjęs jautrumas ar miego sutrikimai. Taip pat galite justi ir fizinius simptomus – pilvo pūtimas, pabrinkusios krūtys bei odos spuogeliai. Kiekviena moteris patiria skirtingus simptomus. Be to, simptomai gali kisti priklausomai nuo jūsų gyvenimo tarpsnio. Pavyzdžiui, jus gali varginti daugiau PMS simptomų paauglystėje, sulaukus trisdešimties ar keturiasdešimties metų.

Priešmenstruacinio sindromo kontroliavimas

Visiškai išvengti priešmenstruacinio sindromo jums gali nepavykti, tačiau yra daugybė priemonių, kurios padės sušvelninti jo simptomus.

Jūsų įpročiai gali turėti įtakos PMS simptomų atsiradimui. Jūsų kūno svoris, rūkymas, alkoholio vartojimas, mityba ar fizinio aktyvumo trūkumas gali padidinti priešmenstruacinio sindromo ir lydinčių simptomų atsiradimo riziką.

Jei PMS kenkia jūsų gyvenimo kokybei, pasikonsultuokite su gydytoju. Gydytojas gali rekomenduoti skirtingus gydymo metodus ar patarti kaip palengvinti simptomus.

Miegas ir stresas

Prieš menstruacijas, dėl hormonų pokyčių jūsų organizme, galite būti mažiau atspari stresui ar linkusi į depresiją. Pasistenkite reaguoti ramiau į išorinius dirgiklius ir paprašykite aplinkinių pagalbos, jei sunku susidoroti su užduotimis. Miegas, reguliarus fizinis aktyvumas ir subalansuota mityba – tai svarbūs veiksniai, kurie gali sumažinti streso lygį ir palaikyti gerą nuotaiką.

Įprasta, kad dėl hormonų pokyčių kenčia jūsų miego kokybė. Be to, patartina, apriboti alkoholio vartojimą, nes tai yra glaudžiai susiję su miego kokybe. Reguliari mankšta taip pat turi įtakos miegui, sumažina streso lygį ir išskiria endorfinus, kurie pagerina jūsų nuotaiką.

Kada rekomenduojama pasikonsultuoti su gydytoju?

Jei gyvenimo būdo pokyčiai nesušvelnino priešmenstruacinio sindromo simptomų ir daro neigiamą įtaką jūsų gyvenimo kokybei, pasikonsultuokite su gydytoju.

Į viršų

Nereceptinis vaistinis preparatas. Prašome įdėmiai perskaityti pakuotės lapelį ir vaistą vartoti kaip nurodyta. Netinkamai vartojamas vaistas gali pakenkti Jūsų sveikatai. Jei simptomai nepraeina ar atsirado šalutinis poveikis, dėl tolesnio vaisto vartojimo būtina pasitarti su gydytoju ar vaistininku. Jeigu įtariate, kad Jums pasireiškė šalutinis poveikis, apie jį praneškite savo gydytojui, vaistininkui ar Valstybinei vaistų kontrolės tarnybai prie Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos el. paštu NepageidaujamaR@vvkt.lt arba kitais būdais, kaip nurodyta jos interneto svetainėje www.vvkt.lt. Reklamos teksto parengimo data: 2017 m. gruodžio mėn. L.LT.MKT.03.2018.1381
Taip pat apie įtariamą nepageidaujamą vaisto poveikį ar nusiskundimą dėl vaisto kokybės, galite pranešti tiesiogiai Bayer kompanijai, nurodytais kontaktais puslapyje „ Susisiekite su mumis“.